Categorized | Politika, Dějiny ideologií

Učit se od levice: O knize Douglase Hydea Dedication and Leadership

Autor: Greg Johnson

Pro ty pravicové aktivisty, kteří se chtějí učit od vítězů je kniha Douglase Hydea Dedication and Leadership (Obětavost a vůdcovství, South Bend, Ind.: University of Notre Dame Press, 1966) dobrým místem odkud začít. Hyde byl se svojí dvacetiletou praxí veteránem komunistického aktivismu. Pracoval jako redaktor komunistických novin London Daily Worker do roku 1948, kdy rezignoval, odmítl komunismus a oznámil svoji konverzi ke katolicismu.

Ačkoli Hyde odmítl ideály a cíle komunismu tak zastával názor, že vysoce efektivní stranické techniky by měly být napodobeny těmi, kdož se snaží změnit svět k lepšímu. Kniha je 150ti stránkovým destilátem jeho zkušeností a pochopení podstaty úspěšného aktivismu.

Komunismus má na svědomí více než sto milionů obětí a jejich počet se stále navršuje. Je tedy těžké myslet si o komunismu cokoli jiného, než že je zlo. Ale i zlo je úspěšným výkonem a nesmírné zlo je abnormálním úspěšným výkonem.


Jak mohla nepatrná menšina komunistů dosáhnout tak mnoho? Protože pracovali tvrději a chytřeji než jejich oponenti. Byli obzvláště úspěšní v mobilizaci důležitých morálních vlastností: idealismu, oddanosti a sebeobětování. (Člověk se cítí být v právu zabíjet pro věc, za kterou je on sám ochoten zemřít.)

Skutečnost, že tyto morální vlastnosti byly zneužity pro zlý účel z nich nečiní žádnou z nich o nic méně chvályhodnou.

Jak může člověk nalézt idealismus, oddanost a obětování? Hyde radí následující:

1) Rekrutujte lidi, kteří již jsou idealističtí

Mladí lidé mají tendenci být idealisté, proto by mělo být vyvinuto obzvláštní úsilí k získání jich.

2) Pokud chcete po lidech hodně, požadujte po nich hodně

Komunisté inspirovali ohromné úsilí prostě proto, že ho vyžadovali. Byli učeni se ptát ne to, co strana může udělat pro ně, ale co oni mohou udělat pro stranu. Námořní pěchota nemá nedostatek branců ze stejného důvodu: její náborová propaganda zdůrazňuje obětování a disciplínu a ne výhody příslušnosti k ní.

Obzvláště mě ohromil jeden příklad oddanosti a sebeobětování, který byl v komunistických kruzích běžným jevem. Hyde a jeho spolustraníci odevzdávali více než 50% svých výdělků jako příspěvek zpět do stranické pokladny. Činili tak o každé výplatě a ne jen při zvláštních příležitostech.

Kolik bílých nacionalistů je ochotno přispět jakoukoli procentuální částkou ze svých výdělků na věc, o které tvrdí že jim je svatá?

Máme zde celé legiony profesionálních Židů a černochů. Ale v celých Spojených státech je jen méně než deset bílých nacionalistů „na plný úvazek“ a většina z nich získává z práce pro věc tak málo, že je nepředstavitelné, že by mohli na ni vůbec něco přispívat zpět. Chudoba je jejich obětováním.

Přitom to nejsou peníze, co chybí. Je zde několik bílých nacionalistů jejichž bohatství se nepočítá v desítkách, nýbrž stovkách milionů dolarů. Chybí něco jiného: charakterové vlastnosti, které povzbudí skutečný, efektivní idealismus, oddanost a obětování.

Pravda je na naší straně. Ale pravda samotná nestačí k vítězství, pokud zůstane uzamčená v našich srdcích a hlavách, bez výsledků v reálném světě. Jakmile začne první bílý nacionalista přispívat svými padesáti procenty platu na zabezpečení existence našich lidí a budoucnosti bílých dětí, tak poté uvěřím že zvítězíme.

Mimo požadavku většiny zaměstnancova platu komunismus navíc požadoval 100% každého člena, jeho těla a duše. A dostal je.

Ano, požadavek heroické oddanosti způsobil, že někteří se vstupem do strany váhali. Ale jakmile do ní vstoupili, tak byli ochotni jí odevzdat vše. Také to bránilo vstupu vlažným členům a sympatizantům. I přes to však strana měla způsoby, jak využít talent a zdroje těch, kdož byli nepřipraveni nebo neschopni této oddanosti.

3) Miřte vysoko

Pokud se někdo chystá požadovat vše, musí mít pro to dobrý důvod. Komunisté požadovali po svých aktivistech vše, protože chtěli dobýt celý svět. Grandiózní cíle jsou problémem pouze potud, pokud není nic konkrétního co by člověk mohl okamžitě udělat („tady a teď“) pro jejich realizaci. Pokud však někdo vypracuje způsob jak se zapojit do akce, pak i nejponižujícnější dřina náhle získá na hlubším a vyšším smyslu.

Jednou jsem se ptal publika na setkání, jehož tématem bylo organizování bílé komunity, proč se tohoto setkání účastní. Dostal jsem mnoho odpovědí: potkání se s novými lidmi, organizování sítí (networking), setkání se starými přáteli a i zájem naučit se jak organizovat bílou komunitu. Všechny tyto odpovědi byly dostatečně dobrými důvody, proč se tohoto setkání zúčastnit.

Ale já jim poté nabídl lepší důvod: záchranu celého světa. Nechápejte to špatně, bílí nacionalisté bojují nejen za záchranu bílé rasy, od doby kdy prosperita celého světa závisí na našem vítězství. Pokud vyhyneme, ostatní rasy se budou bezohledně množit a totálně zplundrují celou planetu. A jediné místo ve vesmíru o kterém víme, že na něm existuje život skončí jako nic jiného, než vyhaslý uhlík ve vesmírném prostoru.

Komunisté zjistili, že požadování heroického obětování pro vyšší věc lidi nevyčerpá, ale naopak jim dodá energii. Nevyprázdní to jejich osobnosti, nýbrž je prohloubí. Ti, kdož žijí jen pro sebe a sami mají méně smysluplný život než ti, kdo sebe obětují pro vyšší věc.

4) Buďte nejlepší

Komunisté učili, že není v protikladu být dobrým komunistou a být dobrým i v jakékoliv jiné oblasti lidského života. To stejné by mělo platit i pro bílé nacionalisty. Pokud budete dobrým bílým nacionalistou, měl byste i zároveň být dobrým studentem, dělníkem, zaměstnavatelem, umělcem, manželem, rodičem a sousedem.

Člověk je více důvěryhodným a efektivním zastáncem bílého nacionalismu pokud je i dobře přijímán i v jiných oblastech lidského života. Komunisté zjistili, že osobní vztahy s vyjímečnými osobnostmi jsou více důležité než ideologie při náboru nových lidí pro věc.

A také, pokud člověk zjistil, že jeho politické závazky překaží jeho znamenitosti v jiných oblastech jeho života, tak poté se potřeboval stáhnout a najít znovu rovnováhu. To zabraňovalo aktivistům před „vyhořením“ a udržovalo je v boji.

5) Aktivismus je základ

Většina lidí, kteří se přidali ke komunistické straně byla okamžitě požádána o angažovanost v nějaké formě veřejného aktivismu. (Pouze menšina s důležitými společenskými kontakty byla vycvičena jako komunističtí tajní agenti.)

Veřejný aktivismus byl před ideologickým výcvikem. Veřejným vytoupením jako komunista člověk učinil svoji oddanost věci otevřenou a nevratnou. Tímto veřejným vystoupením před absolvováním ideologického výcviku se člověk velice osobním a občas i bolestným stylem přesvědčil o nutnosti tohoto výcviku. Tento aktivismus rovněž pomáhal eliminovat lidi, kteří postrádali morální a fyzickou odvahu před tím, než do nich bylo cokoli investováno při jejich indoktrinaci.

Aktivismus měl dvojitý cíl: změnit svět a změnit aktivistu. Od doby, kdy strana musí jednat dokud nezmění svět, musí být organizovaná pro perpetuální aktivismus. Kampaně by měly být navrženy k tomu, aby

a) demonstrovaly, že strana se stará o svoji stranickou základnu
b) vyostřily konflikt mezi systémem a stranickou základnou
c) budovaly charaktery, schopnosti a kamarádství mezi aktivisty.

Hyde ilustruje tyto a mnoho dalších bodů prostřednictvím humorných historek. Jeho diskuse o indoktrinačních technikách komunistických kádrů zasluhuje separátní článek. Nečetl jsem mnoho knih, které by obsahovaly tolik látky k přemýšlení na tak málo stranách.

Někteří bílí nacionalisté mohou shledat knihu depresivním čtením, poté co pod jejím vlivem vynikne skutečně primitivní, žalostná a nepraktická podstata hnutí dnes. Ale to je špatný způsob, jak se na knihu dívat.

Člověk nepotřebuje číst knihu Douglase Hydea aby viděl, že bílé nacionalistické hnutí v dnešní Americe je plné bláznů, zkrachovalých existencí a diletantů. Člověk potřebuje Hydea číst v případě, že vážně přemýšlí o vytvoření hnutí, které může vyhrát.

Greg Johnson (editor@counter-currents.com) je šéfredaktorem Counter-Currents Publishing, Ltd. Článek byl převzat ze stránek The Occidental Observer: Learning from the Left: Douglas Hyde’s Dedication and Leadership.

10 Responses to “Učit se od levice: O knize Douglase Hydea Dedication and Leadership”

  1. Laugaricio napsal:

    Ak je záujem o knihu ktorý ukáže sme aktivizmu je to kniha od Davida Duka, Moje prebudenie

  2. Laugaricio napsal:

    „Jak mohla nepatrná menšina komunistů dosáhnout tak mnoho? Protože pracovali tvrději a chytřeji než jejich oponenti.“ Komunisti? Židia financovali a podporovali vznik komunizmu v Rusku. Ruský ľud bol v tom čase chudobný a jednoduchý, nevzdelaný niet divu že sa k moci dostali komunisti.

  3. Laugaricio napsal:

    Myslel som že táto stránka za niečo stojí a je určená pre nacionálne zmýšľajúcich ľudí. Židovský Marxizmus je utopia, nikdy sa ju nepodarilo a ani nepodarí aplikovať do praxe. Nežijeme v rozprávke ako utopia od Thomasa Mora. Socializmus je možné vybudovať aj v rámci kapitalizmu ale najprv musí byť kapitalizmus zbavený vplyvu sionizmu. Totiž sionizmus je najväčší problém kapitalizmu. Socializmus ovšem neznamená komunizmus. V každom kúte sveta, v akomkoľvek čase kedy sa k moci dostal komunizmus to skončilo masovým vyvražďovaním,represiami,totalistickou vládou a účel pre ktorý mal slúžiť komunizmus? Odstránenie chudoby a skončenie s vykorisťovaním, ale otázka je, splnil to komunizmus? Nie, nikdy. Chudoba bola vždy hlavnou doménou komunizmu(nevravím že kapitalizmus je ideálny) hladomor len v Ukrajine zabil vyše 3 miliony ľudí pod Sovietskym zväzom, v Číne je hladomor taktiež neúnosný. A čo sa deje s komunizmom ktorý v podstate existuje aj dnes v Číne a Kube? Ekonomiky týchto štátov postupne transformujú svoju ekonomiku na kapitalistickú, „uvoľňujú“ nepružný a riadený trh. A Severná Korea? Tá je tragický komunizmom zdevastovaný, militaristický štát. Keď prihliadneme na fakty že komunizmus je vyvrátený v konfrontácií s realitou a jeho zločiny sú obrovského rozmeru tak tento systém je tragédia. Aktivizmus by mal dnes v prvom rade šíriť pravdu o sionizme a poukazovať naň, poukazovať na absolútne scestnú ideológiu multikulturalizmu. Aktivizmus by mal stáť za pravdou, a za komunizmom žiadna pravda nestojí, ba nieje ani v jej najhlbšom tieni.

  4. kion1 napsal:

    Výborný článek.Je to tak, ať se nám to líb, nebo ne :-/
    Tohle je cesta.

  5. kion1 napsal:

    Výborný článek.
    Autor má zjevně pravdu :-/
    Takto je třeba do toho jít!!!

Trackbacks/Pingbacks


Oswald Spengler – Myšlenky PRÁVĚ VYŠLO!

Oswald Spengler - Myšlenky***
Kniha obsahuje: vedle 370 výroků o pojmech, majících ve Spenglerově myšlení zásadní význam, jako např. osobnost, dějiny, válka, právo, stát, tradice atd., v původním výboru správkyně autorovy – do té doby z valné části nezveřejněné – pozůstalosti, též rozsáhlý překladatelský a redakční výběr z knih Preussentum und Sozialismus a Jahre der Entscheidung s aktuálními poznámkami a vysvětlivkami, jakož i úplnou, komentovanou bibliografii nakladatelství Délský Potápěč.
***
Objednávejte v Knihkupectví Délského potápěče nebo na Kosmasu
.

Ezra Pound – „Přítomen!“

Ezra Pound – „Přítomen!“***
Ezra Pound míří přímo na jádro systému, v nemž žijeme – a zasahuje! Politika – ekonomie – poezie; články, básně, poznámky, manifesty, překlady a eseje z doby Italské sociální republiky.
***
Objednávejte ZDE
.

Radim Lhoták – Zpěvy nemilosti

Radim Lhoták - Zpěvy nemilosti***
„Zpěvy nemilosti“ jsou literární miniatury odrážející společenské fenomény doby. Jak už se ale dá očekávat, píše-li je Radim Lhoták, budou kontroverzní, provokativní, břitké, přitom však podnětné, otevřené a k zamyšlení vedoucí. Dvacet šest krátkých úvah z pera filosofujícího esejisty a literáta, který publikoval výhradně na alternativních webech…
***
Objednávejte ZDE
.

Knut Hamsun: Až do konce! – DOTISK!

Knut Hamsun - Až do konce!***
Politická publicistika norského spisovatele Knuta Hamsuna z let 1940 až 1945. Knut Hamsun je příkladem Muže, který se nepoddal, nepodvolil a už vůbec v šířícím se křiklavém chaosu nezbloudil. Ač sražen, zůstal na svém.
***
Objednávejte ZDE
.

Paul Sérant: Fašistický romantismus – DOTISK!

Paul Sérant - Fašistický romantismus***
O politickém díle několika francouzských spisovatelů – Robert Brasillach (popravený), Pierre Drieu La Rochelle (sebevrah), Lucien Rebatet (rebel), Abel Bonnard (estét), Alphonse de Châteaubriant (mystik) a „fantaskní jezdec“ Louis-Ferdinand Céline (sardonik).
***
Objednávejte ZDE
.

À propos

„Proti národní myšlence se [usurokrati] nestavějí proto, že je národní, ale protože nesnášejí jakýkoli celek síly dostatečně velký na to, aby se postavil celosvětové tyranidě lichvářů bez vlasti.“

Ezra Pound

Archív