Categorized | Týdeník

0% rasismu, 100% identity

zentropa1iq5Napsal: Karel Kaiser

Už jste si někdy po otázce, jaké bulíky vám zase věší bulvární televize na nos, položili další dotaz, kdy jste se ptali sebe sama, zda sebou nenecháte manipulovat i v rámci kruhů lidí, jejichž světonázorová orientace je vám řekněme blízká? Obávám se, že komu ano, tak je jedním z mála „konzervativců“ a „národovců“ (ale nejenom jich), kteří takovou sebereflexi provedli. Jeden z hlavních problémů tohoto názorového spektra je manichejské vnímání společnosti a světa, co se týče národnostního a etnického složení.

Řekněme si na rovinu, že problémy vzájemného soužití mezi národy a etniky jsou hluboké a je jich skutečně velká řada. Na rozdíl od hlasatelů jednoduchých řešení, „reconquist“ a národních revolucí, bychom ovšem dnes více než kdy jindy měli být realisty, snést se z oblak zpět na zem a zodpovědět si důležité otázky. Trápí nás skutečně identita druhých, anebo nivelizující politiky?

Ještě dnes jsme svědky mobilizace proti „sudeťákům.“ Již zase hrozí, že nám seberou to málo, co nám rodná hrouda skýtá. Dalším případem jsou Rusové. Prostě od přírody roztahovační primitivové. A imperialisté. Arabové jakbysmet. Chtějí nám řezat hlavy, tak co kdybychom jim nad jejich sídliště poslali pár B52 vyklopit svůj náklad. Co na tom, že si notnou část problémů s nimi můžeme sami díky tomu, že jsme si navolili socialistické vlády a co na tom, že západní misie na předním východě možná vůbec jako odpuzovač teroristických útoků nefungují, spíše naopak.

Zároveň nelze šokovaně nepřihlížet víře v samospásnost vize „my versus oni“, jakoby samotné vymezení vůči „těm druhým“ a snaha o to, aby „jejich“ problém přestal být, vyřešila problém jako takový, v těch utopičtějších snech všechny (individuálně vnímané) neduhy světa. Tato metafyzika duality, která nezná jiné pojetí světa, než přísně rozdělené na dobro a zlo, má nejzhoubnější dopady právě ve spojení s otázkami etnicity, nebo nacionality.

Je koneckonců také generátorem nivelizujících politik „afirmativní akce“, radikalizovaného antidiskriminačního šílenství, protože ve finále dává argumenty do rukou a umožňuje utužování mediálního prostředí různými politicko-korektními kodexy, které paradoxně ve finále jednotlivé složky společnosti na bázi etnicity ještě více staví prosti sobě a dosahují tak opaku požadovaného – – tedy opaku rozmanité diverzity.

Správný patriot by neměl hájit nejen svou občinu a svou identitu, ale zároveň důrazně podporovat boj svých identitárních soukmenovců všude ve světě, jinak se jeho postoj stává neúplným. Identita má smysl pouze ve vztahu k druhým. Nikoli svět spojený na bázi unifikovaného globálního konzumu a liberální demokracie, ale propojený právě odlišnostmi, které teprve dávají vzájemným interakcím mezi kulturami a národy smysl. Jako Čechy nás neohrožuje identita čínská, ruská, německá, židovská, arabská, ani africká, či kterákoli jiná, ale nebezpečí, že svět o svou diverzitu přijde příklonem k mondializaci sebe sama.

Vše dobré do nového týdne přeje,

Redakce Délského potápěče

One Response to “0% rasismu, 100% identity”

  1. Danko napsal:

    La defensa de la identidad no implica racismo.

    saudos

Trackbacks/Pingbacks


Carl Schmitt: Glossarium – Záznamy z let 1947 až 1958

Glossarium - Záznamy z let 1947 až 1958***
Glossarium – Záznamy z let 1947 až 1958
***
U nakladatelství Academia právě vyšlo bezmála tisíci stránkové Glossarium Carla Schmitta s jeho sešitovými záznamy z let 1947 až 1958.
***
Objednávejte ZDE nebo ZDE
.

Martin Heidegger – Úvahy II–VI Černé sešity 1931–1938

Úvahy II–VI (Černé sešity 1931–1938)***
Černé sešity 1931–1938
***
Od roku 1931 do začátku 70. let si Martin Heidegger zaznamenával své myšlenky do sešitů vázaných v černém voskovaném plátně. Záznamy nejsou datovány, ale představují svérázný myslitelský deník, který nechává čtenáře nahlédnout hluboko do autorovy mysli, ať už jde o jeho filosofické dílo, či o to, jak si představoval obrodu Německa nacionálním socialismem po 1. světové válce a jak byly jeho představy faktickým vývojem zklamávány. V rámci obsáhlého Heideggerova díla, které sám na sklonku života uspořádal a rovněž určil, v jakém pořadí mají jednotlivé svazky vycházet, bylo 34 „černých sešitů“ zařazeno až na úplný konec jako svazky 94–102. První sešit (Úvahy I) se nedochoval. Až do zveřejnění v předchozím desetiletí nesměli mít k těmto zápiskům přístup ani specializovaní badatelé.
***
Objednávejte ZDE nebo ZDE
.

Ladislava Chateau – Bylo jich pět …: Kolaborace, trest a rozpory

Ladislava Chateau - Bylo jich pět ...: Kolaborace, trest a rozpory***
Bylo jich pět – Robert Brasillach, Marcel Jouhandeau, Ramon Fernandez, Jacques Chardonne a Pierre Drieu La Rochelle
***
Soubor pěti profilů významných francouzských spisovatelů, kteří přijali v letech 1941 a 1942 pozvání do Výmaru na spisovatelské kongresy pod taktovkou nacistického ministra propagandy Josepha Goebbelse.
***
Objednávejte ZDE nebo ZDE
.

Víte, že…

29. března 1895 se v Heidelbergu narodil německý spisovatel, filozof, publicista, entomolog a veterán obou světových válek Ernst Jünger. Jako mladý se proslavil svým válečným románem V ocelových bouřích, ve výmarské éře se řadil k předním postavám tzv. konzervativní revoluce. Odmítl přímou spolupráci s národně socialistickým režimem, po válce se pak z politické arény stáhl úplně, i tak však výrazně ovlivnil některé proudy pravicového myšlení, a po zbytek svého dlouhého života se věnoval literární tvorbě.
29. března 2012 zemřel na selhání srdce ve věku pouhých nedožitých 50 let pravicový anglický intelektuál, politik, spisovatel a brilantní řečník Jonathan Bowden, od 90. let aktivní nejprve v Konzervativní straně, následně v řadách BNP i různých menších uskupení.

À propos

„Potřebujeme třetí obraz člověka a života. Odmítnout dnes Washington a Moskvu neznamená jen politickou, ale také morální volbu: znamená odmítnutí amerických měst i komunistických koncentráků. Oba vzorce industriálního gigantismu budí vnější zdání moci, ale ve skutečnosti se ženou do propasti. Oba systémy jsou redukovány na to, že slepě následují požadavky monstrózního růstu. Nechaly kolem sebe šířit potopu a ženou se řekou, z níž už nějakou dobu není vidět břeh. Posláním Evropy je vybudovat hráze, které mohou tlumit konzumní společnost. Při absenci Boha musíme ustanovit moc, která stojí nad impériem moderního světa a nad říší kapitálu i účetních rozvah.“

Maurice Bardèche

Archív