Categorized | Kultura, Fanfares of Europe, Hudba

Sturmreif: The New Underground of Military Pop

Sturmreif: The New Underground of Military Pop

Sturmreif: The New Underground of Military Pop

První hudební titul v nabídce Délského potápěče!

Zatímco jde jistě o starší počin, může kompilace Sturmreif: The New Underground of Military Pop z vydavatelství Castellum Stoufenburc posloužit jako úvod do hudebního žánru zvaného martial industrial. Ačkoli je termín „Pop“ v názvu poněkud vyzývavý, nenechte se tím odradit.

Na šestnácti skladbách od různých interpretů se můžeme seznámit s celou škálou „martial soundu“. Výběru dominují umělci z Německa, Francie a Itálie, kteří vyrovnaně pokrývají jednotlivé subžánry martial hudby.

Jakkoli nemůžeme dát politiku stranou, jež je nedílnou součástí této scény, ponechám na posluchačích, aby posoudili jednotlivé vzkazy a poselství během poslechu. Některé projekty jsou si podobné – jiné ne a tak radši přejdu k přehledu jednotlivých stylů na kompilaci Sturmreif.


Ritualistické a temně ambientní plochy jsou nejlépe podány v počinech TZ.P2, Le Silence des Ruines, Barbarossa Umtrunk, a Gabe-Unruh, z nichž mě nejvíc zaujala pomalá a melancholická skladba Le Silence des Ruines’ “Le Déclin de nos Sentiments”.

Neofolk, který je v úzkém spojení s martial scénou a ve skutečnosti integrální součástí žánru, lze nalézt v excelentní skladbě “Une Ombre sur la Pierre” od Jörvallr. Akustická kytara, doplněná elektronikou a perkusemi vytváří nezapomenutelnou melodii, podpořenou občasným vstupem klavíru a subtilním vokálem.

Strydfolf přispívá v protikladu k neofolku dynamickou skladbou „Molten Youth.“ Stylově jde více o „pivnicovou“ skladbu – soudě alespoň podle toho, co vytane na mysli při jejím poslechu.

Předchozím skladbám kontrastuje Waffenruhe s klasickou neofolk/martial skladbou „Gehorsam.“ Další stylovou variací je úderná skladba „Vincere“ od Seuchensturm, která by klidně mohla být součásti nějakého EBM playlistu.

Spreu & Weizen a Schutzstaffel jsou zastoupeny „těžšími“skladbami “Return of the Warlord” a “Tausend Jahre Später.” Obzvláště Spreu & Weizen zní v této konkrétní skladbě mnohem drsněji než na jejich posledním albu, i přesto je však jejich typický sound rozpoznatelný. Oproti nim se jeví Schutzstaffel více rockověji orientovanější.

Když nic jiného, tak je Sturmreif různorodý, dokazujíc že hudební žánr martial industrial má nejen sjednocující elementy (jak hudební, tak i politické), ale i široký žánrový a emocionální záběr. Ať už jste v tomto žánru úplným nováčkem, prostě jen hledáte nějaký sampler nebo máte zájem o ranější tvorbu zúčastněných umělců, Sturmreif vás nezklame.

(Recenze K. Holewczynskiho byla převzata ze stránek Heathen Harvest).

castellum-stoufenburc

Seznam skladeb:

01. TZ.P2 – Heimkehr
02. TSIDMZ – Post-atomic Symphony No. 1 (Feat. Georges Bizet)
03. L’Effet C’Est Moi – Draußen im Weiten Krieg (Feat. Frederico Flamini)
04. Bunkergeist – Donner der Fronten
05. Schutzstaffel – Tausend Jahre Später
06. Seuchensturm – Vincere
07. Waffenruhe – Gehorsam
08. Le Silence Des Ruines – Le Déclin de nos Sentiments
09. Strydwolf – Molten Youth
10. Front Sonore – Alerte!
11. Barbarossa Umtrunk – Winter’s Reign
12. Gabe-Unruh – Ausgangssperre
13. Spreu & Weizen – Return of the Warlord
14. Verney 1826 – Anne (Version)
15. Jörvallr – Une Ombre sur la Pierre
16. Heiliges Licht – Durch Nacht und Dunkelheit

Vydavatelství: Castellum Stoufenburc
Kat. číslo: CS001/10
Rok: 2010
12-ti stránkový booklet. Limitovaná edice 500 ks.

Cena 126,- Kč. Objednávejte prostřednictvím e-shopu ALEMBIQ.

Carl Schmitt: Glossarium – Záznamy z let 1947 až 1958

Glossarium - Záznamy z let 1947 až 1958***
Glossarium – Záznamy z let 1947 až 1958
***
U nakladatelství Academia právě vyšlo bezmála tisíci stránkové Glossarium Carla Schmitta s jeho sešitovými záznamy z let 1947 až 1958.
***
Objednávejte ZDE nebo ZDE
.

Martin Heidegger – Úvahy II–VI Černé sešity 1931–1938

Úvahy II–VI (Černé sešity 1931–1938)***
Černé sešity 1931–1938
***
Od roku 1931 do začátku 70. let si Martin Heidegger zaznamenával své myšlenky do sešitů vázaných v černém voskovaném plátně. Záznamy nejsou datovány, ale představují svérázný myslitelský deník, který nechává čtenáře nahlédnout hluboko do autorovy mysli, ať už jde o jeho filosofické dílo, či o to, jak si představoval obrodu Německa nacionálním socialismem po 1. světové válce a jak byly jeho představy faktickým vývojem zklamávány. V rámci obsáhlého Heideggerova díla, které sám na sklonku života uspořádal a rovněž určil, v jakém pořadí mají jednotlivé svazky vycházet, bylo 34 „černých sešitů“ zařazeno až na úplný konec jako svazky 94–102. První sešit (Úvahy I) se nedochoval. Až do zveřejnění v předchozím desetiletí nesměli mít k těmto zápiskům přístup ani specializovaní badatelé.
***
Objednávejte ZDE nebo ZDE
.

Ladislava Chateau – Bylo jich pět …: Kolaborace, trest a rozpory

Ladislava Chateau - Bylo jich pět ...: Kolaborace, trest a rozpory***
Bylo jich pět – Robert Brasillach, Marcel Jouhandeau, Ramon Fernandez, Jacques Chardonne a Pierre Drieu La Rochelle
***
Soubor pěti profilů významných francouzských spisovatelů, kteří přijali v letech 1941 a 1942 pozvání do Výmaru na spisovatelské kongresy pod taktovkou nacistického ministra propagandy Josepha Goebbelse.
***
Objednávejte ZDE nebo ZDE
.

À propos

„Potřebujeme třetí obraz člověka a života. Odmítnout dnes Washington a Moskvu neznamená jen politickou, ale také morální volbu: znamená odmítnutí amerických měst i komunistických koncentráků. Oba vzorce industriálního gigantismu budí vnější zdání moci, ale ve skutečnosti se ženou do propasti. Oba systémy jsou redukovány na to, že slepě následují požadavky monstrózního růstu. Nechaly kolem sebe šířit potopu a ženou se řekou, z níž už nějakou dobu není vidět břeh. Posláním Evropy je vybudovat hráze, které mohou tlumit konzumní společnost. Při absenci Boha musíme ustanovit moc, která stojí nad impériem moderního světa a nad říší kapitálu i účetních rozvah.“

Maurice Bardèche

Archív