Rusko se vzepřelo monopolu na holokaust

Rusko se postavilo zpochybňování jeho podílu na vítězství Spojenců v druhé světové válce

Rusko se postavilo zpochybňování jeho podílu na vítězství Spojenců v druhé světové válce (ilustrační foto: Německý velvyslanec Hans-Adolf von Moltke a německý ministr propagandy Joseph Goebbels na návštěvě u polského maršála Józefa Piłsudského /napravo polský ministr zahraničních věcí Józef Beck/ ve Varšavě 15. června 1934. Zdroj: Wikipedia)

Autor: Anatoly Karlin

V moderním světě představuje role oběti velice snadnou cestu k získání společenského postavení. „Přivlastnění“ si holokaustu je tak cosi jako první cena v loterii – Němci Židům v letech 1941-45 nabídli plnou ošatku citronů a ti z nich obratem začali vyrábět citronádu.

Ne všichni Židé se však o zisky ze svého výnosného stánku s limonádou dělí s nadšením:

Noga Tarnopolsky Putin Holokaust

Putin při projevu o holocaustu právě sklouzl do rétoriky „záleží přece na všech životech“, vyjádřil politování nad všemi obětmi, „mezi nimi šesti miliony Židů“.

Dobrá rada: Tahle část se má říkat nanejvýš polohlasem.

V dnešní době je skoro nemožné popírat libovolnou genocidu a získat si tím obecné sympatie. Nárokovat si monopol na holokaust tak vymazává žitou (a předčasně utnutou) skutečnou zkušenost milionů Východoevropanů. Podívejte se na poměr retweetů a lajků u tweetu Nogy Tarnopolské. Takovou silou vládne politika paměti.

Putinovi se ale v Izraeli povedl ještě větší rétorický majstrštyk, když položil rovnítko mezi antisemitismus a rusofobii:

Zde, stejně jako v Rusku lidé rozumějí lekcím z 2. světové války, a tak nedovolují světu zapomenout na důsledky národní sebestřednosti, rozkolů a podpory jakékoliv formy šovinismu, antisemitismu a rusofobie.

V prostřední současného Západu, hlavně v Americe, je i pouhé nařčení z antisemitismu jistou zhoubou byť sebevíc nadějně rozjeté kariéry, zatímco rusofobie bývá nejen tolerovaná, ale často podporovaná z nejvyšších míst.

Rusové nahradili Židy

Zuckerberg: „Je těžké odmítnout žádost o přátelství…“ (Zdroj: Mike Luckovich blog)

Pokud skutečně popírači genocid vytvářejí podmínky pro budoucí nové genocidy, pak je povinností Rusů dodat rusofobii tentýž nádech společenské nepřijatelnosti, jaké se těší antisemitismus.

***

P.S.: Toto není první případ negativní reakce židovských novinářů na Putinovy snahy „přivlastnit si“ holokaust.

Julia Joffe - Vladimír Putin je antisemita

Zdroj: Путин и его телевизор. Rádio Svoboda 28. ledna 2015 (původní facebookový příspěvek na autorčině osobní stránce je nedostupný – pozn. DP).

Putin v den výročí osvobození Osvětimi navštívil židovské muzeum (muzeum, které Putin osobně finančně podpořil – pozn. autor) a prohlásil: „Největší tíhu v boji proti fašismu samozřejmě nesl ruský národ a 70 % vojáků a důstojníků Rudé armády tvořili Rusové. Stejně jako většinu obětí, položených na oltář vítězství.“

A to říkají, že Putin není antisemita.

Podle Julie Ioffeové tedy hovořit o nežidovském, především pak ruském podílu na vítězství Spojenců v druhé světové válce, se automaticky rovná antisemitismu.

Úvaha Anatoly Karlina Russia Challenges the Holocaust Monopoly vyšla na stránkách Unz Review 23. ledna 2020.

Carl Schmitt: Glossarium – Záznamy z let 1947 až 1958

Glossarium - Záznamy z let 1947 až 1958***
Glossarium – Záznamy z let 1947 až 1958
***
U nakladatelství Academia právě vyšlo bezmála tisíci stránkové Glossarium Carla Schmitta s jeho sešitovými záznamy z let 1947 až 1958.
***
Objednávejte ZDE nebo ZDE
.

Martin Heidegger – Úvahy II–VI Černé sešity 1931–1938

Úvahy II–VI (Černé sešity 1931–1938)***
Černé sešity 1931–1938
***
Od roku 1931 do začátku 70. let si Martin Heidegger zaznamenával své myšlenky do sešitů vázaných v černém voskovaném plátně. Záznamy nejsou datovány, ale představují svérázný myslitelský deník, který nechává čtenáře nahlédnout hluboko do autorovy mysli, ať už jde o jeho filosofické dílo, či o to, jak si představoval obrodu Německa nacionálním socialismem po 1. světové válce a jak byly jeho představy faktickým vývojem zklamávány. V rámci obsáhlého Heideggerova díla, které sám na sklonku života uspořádal a rovněž určil, v jakém pořadí mají jednotlivé svazky vycházet, bylo 34 „černých sešitů“ zařazeno až na úplný konec jako svazky 94–102. První sešit (Úvahy I) se nedochoval. Až do zveřejnění v předchozím desetiletí nesměli mít k těmto zápiskům přístup ani specializovaní badatelé.
***
Objednávejte ZDE nebo ZDE
.

Ladislava Chateau – Bylo jich pět …: Kolaborace, trest a rozpory

Ladislava Chateau - Bylo jich pět ...: Kolaborace, trest a rozpory***
Bylo jich pět – Robert Brasillach, Marcel Jouhandeau, Ramon Fernandez, Jacques Chardonne a Pierre Drieu La Rochelle
***
Soubor pěti profilů významných francouzských spisovatelů, kteří přijali v letech 1941 a 1942 pozvání do Výmaru na spisovatelské kongresy pod taktovkou nacistického ministra propagandy Josepha Goebbelse.
***
Objednávejte ZDE nebo ZDE
.

Víte, že…

29. března 1895 se v Heidelbergu narodil německý spisovatel, filozof, publicista, entomolog a veterán obou světových válek Ernst Jünger. Jako mladý se proslavil svým válečným románem V ocelových bouřích, ve výmarské éře se řadil k předním postavám tzv. konzervativní revoluce. Odmítl přímou spolupráci s národně socialistickým režimem, po válce se pak z politické arény stáhl úplně, i tak však výrazně ovlivnil některé proudy pravicového myšlení, a po zbytek svého dlouhého života se věnoval literární tvorbě.
29. března 2012 zemřel na selhání srdce ve věku pouhých nedožitých 50 let pravicový anglický intelektuál, politik, spisovatel a brilantní řečník Jonathan Bowden, od 90. let aktivní nejprve v Konzervativní straně, následně v řadách BNP i různých menších uskupení.

À propos

„Potřebujeme třetí obraz člověka a života. Odmítnout dnes Washington a Moskvu neznamená jen politickou, ale také morální volbu: znamená odmítnutí amerických měst i komunistických koncentráků. Oba vzorce industriálního gigantismu budí vnější zdání moci, ale ve skutečnosti se ženou do propasti. Oba systémy jsou redukovány na to, že slepě následují požadavky monstrózního růstu. Nechaly kolem sebe šířit potopu a ženou se řekou, z níž už nějakou dobu není vidět břeh. Posláním Evropy je vybudovat hráze, které mohou tlumit konzumní společnost. Při absenci Boha musíme ustanovit moc, která stojí nad impériem moderního světa a nad říší kapitálu i účetních rozvah.“

Maurice Bardèche

Archív