Je Putin jedním z nás?

Ruský prezident Vladimir Putin přednáší v Kremlu poselství o stavu země

Autor: Patrick J. Buchanan

Je Vladimír Putin paleokonzervativec?

Je jedním z nás v kulturní válce o budoucnost lidstva?

Zatímco tato otázka může být v západních kruzích považována za rouhání, zamysleme se nad obsahem Putinova poselství o stavu země.

Putin měl zjevně na mysli Ameriku, když řekl: „V mnoha zemích jsou dnes zpochybňovány morální a etické normy“.

„Požadují dnes nejen bezvýhradné uznání svobody svědomí, politických názorů a soukromého života, ale také povinné uznání rovnosti dobra a zla.“

Míněno: Zatímco soukromí a svoboda myšlení, svoboda vyznání a svoboda slova jsou uznávaná práva, stavět na jednu rovinu tradiční manželství a stejnopohlavní manželství znamená stavět na roveň dobro se zlem.

Není zde žádných morálních pochyb, jde o morální jasnost, ať už souhlasíte nebo ne.

Prezident Reagan kdysi nazval starou sovětskou Říši zla „ohniskem zla v moderním světě“. Prezident Putin naznačuje, že Amerika Baracka Obamy si možná zasluhuje tento titul v 21. století.

Putinův projev nepostrádá logiku, když si uvědomíme americké potraty na počkání, homosexuální manželství, pornografii, promiskuitu a celé panoptikum hollywoodských hodnot.

Naši prarodiče by nepoznali Ameriku, ve které my žijeme.

Navíc Putin prohlašuje, že nová amorálnost byla vnucena nedemokraticky.

Tvrdí, že „destrukce tradičních hodnot“ v těchto zemích přichází „ze shora“ a je „od podstaty nedemokratická, protože je založena na abstraktních idejích a jde proti vůli většiny lidí“.

A nemá pravdu?

Nevolení soudci prohlásili potraty a homosexuální chování za ústavou zaručená práva. Soudci skrytě prosazovali uzákonění stejnopohlavního manželství. Generální prokurátor Eric Holder odmítl dbát na dodržování Zákona o ochraně manželství (Defense of Marriage Act).

Amerika byla odkřesťanštěná v druhé polovině 20. století soudními rozhodnutími, navzdory silným námitkám naprosté většiny země, která byla v drtivé většině křesťanská.

Homosexuální manželství je skutečně „abstraktní“ ideou, nezakořeněnou v historii nebo tradici Západu. Kde se vlastně vzala?

Putin tvrdí, že lidé z celého světa podporují ruskou „obranu tradičních hodnot“ proti „takzvané toleranci“, která je „bezpohlavní a neplodná“. 1]

Zatímco se za jeho postoj jako obránce tradičních hodnot stal terčem posměchu západních masmédií a kulturních elit, Putin se nemýlí, když říká, že může mluvit za většinu lidstva.

Stejnopohlavní manželství je podporováno americkou mládeží, ale většina států USA mu stále vzdoruje, s černošskými pastory viditelně v předvoji kontrarevoluce.

Ve Francii vyrazil do ulic Paříže milion lidí odsoudit socialisty zavedené homosexuální manželství.

Jen 15 národů z více než 190 jej uzákonilo.

V Indii, největší demokracii světa, zrušil Nejvyšší soud rozsudek soudu v metropoli Dillí, který uznal právo na stejnopohlavní manželství. Je nepravděpodobné, že by parlament této sociálně konzervativní země s více než miliardou obyvatel v dohledné době zvrátil rozhodnutí indického Nejvyššího soudu.

Ve více než čtyřiceti národech, které jsou převážně muslimské, což představuje čtvrtinu valného shromáždění OSN a pětinu lidstva, není stejnopohlavní manželství vůbec na pořadu jednání. A papež František znovu v této záležitosti potvrdil katolickou doktrínu pro více než miliardu katolíků.

Zatímco jej většina amerických a západních médií odsuzuje jako autoritáře, reakcionáře a zpátečníka, Putin možná vidí budoucnost jasněji, než Američané uvízlí v paradigmatu studené války.

Tak jako zápas v druhé polovině 20. století byl vertikální, Východ proti Západu, zápas 21. století může být horizontální s konzervativci a tradicionalisty v každé zemi seskupenými proti militantnímu sekularismu multikulturní a transnacionální elity.

Ačkoli se americká elita může nacházet v epicentru antikonzervativismu a antitradicionalismu, Američané dosud nikdy nebyli více odcizení a rozděleni – kulturně, sociálně a morálně.

Nyní jsme jako dvě země.

Putin řekl, že jeho matka jej jako dítě tajně pokřtila a hlásí se ke křesťanství. A to o čem zde mluví je ambiciózní, až odvážné.

Snaží se redefinovat světový konflikt budoucnosti „My proti Ostatním“ jako  konflikt ve kterém konzervativci, tradicionalisté a nacionalisté všech kontinentů a zemí stojí proti kulturnímu a ideologickému imperialismu toho, co vidí jako dekadentní Západ.

„Nezasahujeme do ničích zájmů“ říká Putin, „ani se nepokoušíme nikoho poučovat, jak má žít“. Nepřítelem, kterého identifikoval, není Amerika, ve které jsme vyrostli, ale Amerika ve které žijeme a kterou Putin považuje za pohanskou a nezřízeně pokrokářskou.

Bez toho aby jmenoval jakoukoli zemi, Putin napadl „pokusy vnutit progresivnější vývoj“ jiným národům, který vede k „úpadku, barbarismu a krveprolití“, což je přímý výpad proti americkým intervencím v Afganistánu, Iráku, Libyi a Egyptě.

Putin ve svém projevu citoval ruského filosofa Nikolaje Berďajeva 2], kterého Solženicyn oslavoval pro jeho odvahu, s jakou vzdoroval bolševickým inkvizitorům. Ačkoli se nejedná o známé jméno, Berďajev je v příznivém slova smyslu znám v Středisku Russela Kirka pro kulturní obnovu.

To vybízí k otázce: Kdo píše Putinovy projevy?

Článek Patricka J. Buchanana „Is Putin One Of Us?“ vyšel dne 17. prosince na stránkách autora.

Poznámky:

1] „Víme, že na světě je více a více lidí, podporujících naši pozici obrany tradičních rodinných hodnot, jež tisíciletími tvořily duchovní a mravní základ civilizace každého národa“.

2] Vladim9r Putin citoval filosofa Nikolaje Berďajeva, který psal, že smysl konzervatismu není v tom, že brání postupu vpřed a vzhůru, ale v tom, že brání postupu zpět a dolů, k chaotické tmě.

Patrick J. BuchananKonzervatismusVladimír Putin