Categorized | Kultura, Politika

Demonstrace 26. května a Heidegger

Demonstrace 26. května a HeideggerAutor: Dominique Venner

Protestující na demostraci 26. května (proti schválení „homosexuálních sňatků“ francouzskou vládou dne 23. března) budou jistě dávat hlasitě najevo svoje znechucení a vztek. Jakýkoli hanebný zákon, který byl kdy schválen, může být vždy zrušen.

Nedávno jsem poslouchal jednoho alžírského blogera. „Na každý pád budou islamisté ve Francii do 15 let u moci a tento zákon zruší,“ prohlásil. Mám podezření, že tak učiní ne pro naši potěchu, ale proto, že je tento zákon v rozporu s islámským právem šaría.

Snaha o zrušení tohoto zákona je jediným povrchním pojítkem mezi evropskou tradicí (která respektuje ženy) a islámem (jež ženami pohrdá). Avšak nezastíraná útočnost Alžířana je hrozivá. Následky tohoto budou mnohem větší a katastrofičtější než ohavný zákon Christine Taubirové.

Je celkem jasné, že Francie může padnout do rukou islamistů. Po čtyřicet let všechny vlády a politické strany (s výjimkou Front National), stejně jako firmy a Církev aktivně přispívaly všemi prostředky k nárůstu přistěhovalectví z oblasti Maghrebu.


Dlouhá léta zvonili slavní spisovatelé na poplach, Jeanem Raspailem a jeho prorockým dílem „Tábor svatých“ počínaje, jehož nejnovější edice trhá rekordy v prodejnosti.

Účastníci protestů 26. května nesmí ignorovat tyto fakta. Jejich boj se nemůže omezovat pouze na odmítání homosexuálních sňatků. „Velká výměna“ obyvatelstva Francie a Evropy, pranýřovaná Renaudem Camusem, je mnohem smrtelnějším nebezpečím pro budoucnost.

Nestačí jen organizovat poklidné pouliční protesty. Mělo by jít o skutečnou „intelektuální a morální obrodu,“ jak prohlašoval Renan, která by měla být zahájena od základu a která musí iniciovat obnovu francouzské a evropské identity, jejíž nutnost není doposud plně uvědomována.

Tato obroda bude jistě vyžadovat nové, působivé a symbolické činy, které nás probudí ze spánku, otřesou naším umrtveným vědomím a oživí paměť na náš původ. Vstupujeme do časů, kdy musí být slova následována činy.

Rovněž si také musíme zapamatovat, co brilantně vyjádřil Heidegger ve svém díle Bytí a čas. A to že podstata člověka spočívá v jeho existenci a ne na „onom světě.“ Náš osud se odehrává tady a teď, a to až do poslední chvíle. A tato poslední chvíle je stejně důležitá, jako celý náš život. To je důvodem, proč musíme být sami sebou až do posledního okamžiku. Je to rozhodná, osudová vůle, která poráží prázdnotu. Není útěku od tohoto předpokladu, protože žijeme pouze tento život, ve kterém je naší povinností být plně sami sebou – nebo ničím.

Poslední článek Dominique Vennera „La manif du 26 mai et Heidegger“ vyšla na osobních stránkách Dominique Vennera dne 21. května 2013. Český překlad pochází z anglického překladu Grega Johnsona „The May 26 Protests & Heidegger“, publikovaného na stránkách Counter-Current Publishing.

Comments are closed.

Jean Mabire – Zemřít v Berlíně

Jean Mabire - Zemřít v Berlíně***
Zemřít v Berlíně: Francouzští esesmani posledními obránci bunkru Adolfa Hitlera.
***
Objednávejte na stránkách vydavatelství Nightingale Press nebo na Kosmasu.
.

Ladislav Malý – Vzpomínky jednoho disidenta

Ladislav Malý - Vzpomínky jednoho disidenta***
Z memoárů národního konzervativce…
***
Objednávejte ZDE.
.

Víte, že…

22. listopadu 1963 zemřel v anglickém Oxfordu irský spisovatel, jedna z nevýraznějších postav moderní britské literatury Clive Staples Lewis. Jeho nejznámější knihou jsou dnes zřejmě Letopisy Narnie. Silně věřící anglikán Lewis byl také blízkým přítelem J. R. R. Tolkiena a reakcionářem.
22. listopadu 1890 se narodil francouzský voják a státník Charles de Gaulle. Za 2. sv. války se postavil do čela francouzských sil bojujících na straně Spojenců, po válce se stal politikem V čase alžírské krize se chopil moci a stal se prezidentem Páté republiky. Vzdal se francouzského Alžírska, za což si vysloužil nehynoucí nenávist mnohých francouzských patriotů. Skupina OAS se ho několikrát pokusila zabít. Odstoupil nedlouho po bouřích léta ´68.

À propos

„Proti národní myšlence se [usurokrati] nestavějí proto, že je národní, ale protože nesnášejí jakýkoli celek síly dostatečně velký na to, aby se postavil celosvětové tyranidě lichvářů bez vlasti.“

Ezra Pound

Archív