Categorized | Politika, Biologie a Ekologie

Američtí Židé nejsilnějšími podporovateli „sňatků“ gayů a potratů

Jewish wedding

Až na výjimky projevují američtí Židé silně libertinské postoje.

Autor: David Rosenberg

Podle nového průzkumu jsou Židé nejliberálnější náboženskou skupinou v Americe a podpora potratů či svazků osob stejného pohlaví je u nich dokonce ještě vyšší než u lidí bez vyznání.

Podle nového výzkumu společnosti Gallup jsou Židé nejliberálnější náboženskou skupinou v Americe a pokládají svazky osob stejného pohlaví a potraty za morálně přijatelné dokonce ve vyšší míře než lidé bez vyznání.

Coby volební blok američtí Židé dlouhodobě tíhnou k Demokratické straně – i přes trvale rostoucí průměrné příjmy. Milton Himmelfarb, sociolog specializující se na americké Židovstvo, kdysi trefně poznamenal, že „Židé vydělávají jako episkopalisté, ale volí jako Portorikánci.“


Zatímco Američané upřednostnili v roce 2008 Baracka Obamu nad Johnem McCainem v poměru 53% k 46%, Židé se k demokratickému kandidátovi přiklonili ještě podstatně výrazněji: 77% jich podpořilo Obamu. Při dalších volbách v roce 2012 se to změnilo jen nepatrně, když Židé hlasovali pro Obamu v poměru 69% – 30%; těsnější byl i celkový výsledek: 51% k 47%.

Nejnovější výzkum společnosti Gallup pomáhá vysvětlit nevyváženou podporu Demokratické strany americkými Židy.

Z výsledků vyplývá, že američtí Židé pravděpodobněji než kterákoliv jiná skupina – včetně lidí bez vyznání – vnímají potraty a homosexuální svazky jako morálně přijatelné. Až na výjimky projevovali Židé silně libertinské postoje, které se zásadně odlišovaly od katolických, protestantských i mormonských respondentů.

Potraty jsou „morálně přijatelné“ pro astronomických 76% amerických Židů, ale jen 38% katolíků, 33% protestantů a 18% mormonů. Židům se přiblížili jen tázaní, kteří se označili za lidi bez vyznání, z nichž shledává potraty přijatelnými 73%.

I přes proměnu vnímání homosexuálních svazků v USA byly vztahy gayů a lesbiček pro Židy znovu v mnohem vyšší míře morálně přijatelné, když je takto označilo 85% Židů a 83% lidí bez vyznání. U mormonů to bylo 28%, u protestantů 41% a mezi katolíky 62%.

Židé také nejčastěji schvalovali klonování zvířat, jež za morálně přijatelné označila polovina Židů i ateistů. Naopak jen 28% protestantů a třetina katolíků a mormonů jen považuje za přijatelné.

Myšlenku asistované sebevraždy shledává přijatelnou 73% Židů, 77% lidí bez vyznání, 47% katolíků, 43% protestantů a 30% mormonů.

Jen v otázce nemanželských dětí mají Židé blíž ke křesťanům než ateistům. Mít nemanželské dítě  pokládá za přijatelné 80% lidí bez vyznání, ale jen 68% Židů, 59% katolíků, 47% protestantů a 25% mormonů.

Židé však znovu zaujali první místo v otázce předmanželského sexu. Tato kratochvíle je přijatelná pro 83% Židů a 88% lidí bez vyznání. Podobně však odpovědělo jen 29% mormonů, polovina protestantů a 68% katolíků.

Článek Davida Rosenberga American Jews strongest backers of gay marriage, abortion vyšel na stránkách Arutz Sheva 30. května 2016.

Ernst Jünger – Aladinův problém

Ernst Jünger - Aladinův problém***
Aladinův problém je výpravou do duchovní krajiny současného světa, kterou titanismus proměnil v poušť. Objevují se oázy, tak malé, že si jich čtenář sotva všimne – ostrůvky zeleně v podobě starých knihoven plných zaprášených knih, malých kostelíků v krajině s opuštěnými hřbitůvky, nečekaných dionýských slavností nezřetelně vystupujících z mlhy vzpomínek. Snaha hlavního hrdiny o návrat k dobám předtitánským, o návrat do náruče bohů, končí neslavně v duchovním suchopáru obchodních plánů a účetních uzávěrek. Zbývá jen teskné zření na nevratně mizející bytí. Nevratně?
***
Objednávejte ZDE
.

Víte, že…

22. ledna 1891 se v sardinském městečku Ales narodil italský marxistický filozof a komunistický filozof Antonio Francesco Gramsci. Ve svém díle se zabýval politickou teorií, sociologií nebo lingvistikou. Jeho nejvlivnějším příspěvkem byla teorie tzv. kulturní hegemonie, v níž přenesl důraz z ekonomického determinismu klasického marxismu na úlohu kulturních institucí při zachovávání moci vládnoucí třídy a která výrazně ovlivnila moderní levici.

À propos

„Proti národní myšlence se [usurokrati] nestavějí proto, že je národní, ale protože nesnášejí jakýkoli celek síly dostatečně velký na to, aby se postavil celosvětové tyranidě lichvářů bez vlasti.“

Ezra Pound

Archív