Program nacionálního hnutí – cesta k Novému řádu, část 3

Herbert Schweiger

Autor: Herbert Schweiger

„Neomezený růst“ je založen na přeludu a lichvě. Systém je tak v naprostém područí finančního kapitálu, který sleduje výhradně své zájmy. Výsledek: nejdokonalejší vykořisťovací mašinérie všech dob, vítězství 19. století! Schweiger svou revolučně-konzervativní směrnicí ukazuje k „novému řádu“, v němž by hospodářství opět ovládl zdravý (selský) rozum a místo kupecké a lichvářské snahy po zisku nastoupila státnická odpovědnost…

VIII Selství a kultura

Vyznání:

Hlásíme se k jednomu z poznatků zákonů života v souladu s pojetím dějin a světa, ke kultuře a způsobu žití, které jsou zakořeněny v našem národě a původně vyrůstaly ze síly selství.

Požadavek:

1. Zajištění potravin z vlastní půdy musí být pro politiku nejsvrchovanějším přikázáním.
2. Ozdravení a upevnění selského stavu je jedinou zárukou zachování národa od základu: dědictví a země [Erbe u. Erde] jsou jednotou.
3. Podpora přesídlení částí národa z městských a průmyslových aglomerací do venkovských oblastí má velký význam pro dosažení mravně-duchovní harmonie.
4. Boj proti falšování německé historie! Národ, který se nehlásí ke své historii, se sám připravuje o sílu do budoucna.
5. Skončit s rozkladem mravu, umění a pořádku podporovaným z veřejných prostředků.


IX Svoboda pro kulturně tvůrčí výkon

Vyznání:

Svoboda svědomí a náboženství, spravedlivý stát a sebeurčení národa jsou nejdůležitějšími nosnými sloupy státního uspořádání. Svoboda jednotlivce sahá tak daleko, aby nebyla ohrožena svoboda bližního.

Podpora:

1. Zavedení prezidentské demokracie, v níž se slučují princip výběru a odpovědnosti. Životní zájmy národa stojí nad stranami a stavy.
2. Obce prostřednictvím nominování vybraných mužů musejí obdržet větší vliv na zemskou a spolkovou politiku.
3. Politikův ideál musí znít: Sloužím národní pospolitosti!

X Bezpečnostní politika a vojenství

Vyznání:

Vojenská služba je čestnou službou pro národ a domovinu.

Požadavek:

1. Znevažování vojáka musí být ihned ukončeno.
2. Odmítání vojenské služby pomocí civilní služby neexistuje.
3. Vojenské tradice jako čest, věrnost, splnění povinnosti musejí být vodítkem pro vojenskou výchovu.
4. Nejsvrchovanější přikázání spočívá v tom, že německý voják smí být nasazen jen za bezpečnost vlastního národa a Evropy.

„Svoboda a bezpečnost Evropy se odvíjejí od osy Paříž-Berlín-Moskva!“

Poznámka DP: Podstatnou část Schweigerovy knížky Deutschlands neue Idee: Nationales Manifest für Deutschland und Europa (2004) pak tvoří rozvedení a precizování jednotlivých bodů zde uveřejněného akčního programu. Úplný její překlad připravujeme pro edici Orientace na webových stránkách Tradice budoucnosti. Bude-li zájem, vyjde text v omezeném nákladu také „samizdatovým“ tiskem, podobně tomu bylo u většiny titulů z této řady.

Jak potěšeně konstatoval Pierre Krebs ze Semináře Thule, Schweiger přišel s koncepcí, která v podstatě odpovídá té Fayeho z Proč bojujeme.

Sám Schweiger ji v citacích opírá mj. o tyto autority: John R. Baker (Race), Irenäus Eibl-Eibesfeldt (č. Člověk – bytost v sázce), Helmut Creutz (Das Geld-Syndrom), Samuel P. Huntington (č. Střet civilizací), Konrad Lorenz (č. Takzvané zlo; 8 smrtelných hříchů), Ernst Mayr (č. Co je evoluce) a samozřejmě – Friedrich Nietzsche (Sämtliche Werke).

Herbert Schweiger