Categorized | Kultura

Spuštění webu Fanfares of Europe

kriegsfall-uDovolujeme si upozornit na spuštění (staro)nového online kulturního magazínu “Fanfáry Evropy.” Fanfares of Europe (v originále) přinášejí informace ze světa undergroundových hudebních scén, zejména neofolku, martial industrialu, folk/pagan metalu a jiných. Přibližuje interprety, jejichž tvorba je stejně tak šokující, provokativní, nekorektní, pornografická, jako hluboce filosoficky podložená, hloubavá a věnovaná různým kulturním odkazům. Snaží se tak jít ve šlépějích podobných projektů jakými jsou kupříkladu magazíny Heathen Harvest, nebo Alternativmusik. Fanfares of Europe je striktně nepolitický projekt.

Úvodní text:

Jak jste si jistě stačili všimnout, po relativně dlouhé odmlce se vrátil na síť online magazín Fanfares of Europe. Naším posláním je, stejně jako v minulosti, přinášet informace ze světa non-konformní, nekorektní, šokující, skandální a život inspirující hudby a kultury obecně a vytvářet tak protiváhu dominantnímu globálně-kulturnímu trendu dneška.  Budeme přinášet rozhovory, recenze, reportáže a další informace z oblastí opomíjených scén jako jsou neofolk, dark ambient, pagan/folk/black/death/gothic metal, industrial, martial, neoklasická muzika, lidová scéna, identity rock, noise a další.

Nechceme a nebudeme podporovat politická hnutí, ani kapely, které se k nějaké politické formaci explicitně hlásí.  Nedíváme se na svět jednoduchým prizmatem politických ideologií. Fanfares of Europe nebudou nikdy pravé, ani levé, černé, či bílé. Život není jednoduchý a tak poselstvím tohoto online magazínu bude především umělecký zážitek v celé své celistvosti. Naším primárním zaměřením je kultura a estetično.

Kultura-Nonkonformismus-Identita je naše motto.


Ernst Jünger – Dělník

Ernst Jünger - Dělník***
Svou studii Dělník. Hegemonie a figura vydal Ernst Jünger roku 1932. Patří k jeho zásadním esejistickým textům a odráží se v ní jeho dějinně filozofické a politické smýšlení, které se u něj vyvíjelo v reakci na zážitky první světové války a na poválečný společenský kontext nejenom v Německu. Dělník je v Jüngerově podání oproštěn od svých tradičních socioekonomických vztahů a vystupuje ve své dehistorizované roli jako nezávisle působící veličina, která utváří novou skutečnost. Jeho nárok na hegemonii nad společností, hospodářstvím a státem spočívá podle Jüngera v jeho přirozeném vztahu k moci. Mezi další témata, kterými se zde autor zaobírá, patří práce jako způsob života, nebo technika jako způsob, kterým figura dělníka mobilizuje svět.
***
Předobjednávky na Kosmasu ZDE
.

Ernst Jünger – Aladinův problém

Ernst Jünger - Aladinův problém***
Aladinův problém je výpravou do duchovní krajiny současného světa, kterou titanismus proměnil v poušť. Objevují se oázy, tak malé, že si jich čtenář sotva všimne – ostrůvky zeleně v podobě starých knihoven plných zaprášených knih, malých kostelíků v krajině s opuštěnými hřbitůvky, nečekaných dionýských slavností nezřetelně vystupujících z mlhy vzpomínek. Snaha hlavního hrdiny o návrat k dobám předtitánským, o návrat do náruče bohů, končí neslavně v duchovním suchopáru obchodních plánů a účetních uzávěrek. Zbývá jen teskné zření na nevratně mizející bytí. Nevratně?
***
Objednávejte ZDE
.

Víte, že…

22. února 1943 se v Dzeržinsku v Nižněnovgorodské oblasti narodil Eduard Limonov, vlastním jménem Eduard Veniaminovič Savenko, ruský spisovatel, básník, rebel a politik Národně bolševické strany Ruska. V současnosti je předsedou této strany a jedním z vůdců protiputinovské formace Jiné Rusko. Česky vyšla jeho kniha To jsem já, Edáček a románová biografie Limonov - Deník ztroskotance od francouzského spisovatele Emmanuela Carrèreho.

À propos

„Proti národní myšlence se [usurokrati] nestavějí proto, že je národní, ale protože nesnášejí jakýkoli celek síly dostatečně velký na to, aby se postavil celosvětové tyranidě lichvářů bez vlasti.“

Ezra Pound

Archív