Autor: A. J. Tůma
Zajímalo by mě, proč kdekdo cítí potřebu za každou cenu se vymezit pro jednu stranu rusko-ukrajinského konfliktu. Fandíš Spartě, nebo Slavii? Losna, nebo Mažňák? A dej si pozor, co odpovíš, sic dostaneš po hubě.
Greg Johnson vyzývá v článku uveřejněném zde na Délském potápěči, že bychom se měli rozejít, pokud máme jiný názor na válku na Východě. Píše, že Rusko páchá na Ukrajincích kulturní genocidu, a uzavírá: „Pokud vám něco takového vyhovuje, protože máte Putina za konzervativce, křesťana, reakcionáře nebo iliberála, nejste nacionalista, pro něhož stojí zachování naší rasy i jejích jednotlivých svébytných národů nade vším ostatním. Buďte v tomto směru prosím upřímní, abychom si mohli podat ruce a rozejít se.“
Johnsonův text je ovšemže jen teoretickou úvahou, nikoli politickým programem, navíc vychází z amerického prostředí a do něj je také mířen. Přesto mě inspiroval k několika vřelým slovům do vlastních řad. Jednak proto, že je dobré podívat se na věc i ze středoevropské perspektivy, jednak mi připadá, jako by jeho ultimativní vnímání ukrajinsko-ruského sporu odráželo i náladu mezi našimi alternativci, jejichž hysterie si mnohdy nezadá s tím, co předvádí mainstream.
Johnson má samozřejmě skoro ve všem pravdu, přesto je jeho důraz na význam podpory Ukrajině nesprávný a v důsledku nebezpečný. Skutečně jde o tak důležité téma, aby se stalo (další) ostrou dělicí linií uvnitř alternativy, která se přece neshodne ani na interpretaci mnohem zásadnějších témat?
Nechme už bývalý Sovětský svaz s pokojem. Oni si tam složité průniky svých etnických, národních, ekonomických, ideologických a mocenských zájmů tak či onak vyřeší i bez nás. Konflikty v tomto prostoru probíhají prakticky nepřetržitě třicet let. V případě rusko-ukrajinské války jde o součást odvěké animozity dvou východních národů, v níž ten silnější využívá sílu, ten druhý bojuje jinými prostředky. Není proč se domnívat, že by tomu v opačném gardu bylo jinak. Každopádně jde o střetnutí zcela mimo náš civilizační (západní) nebo politický (NATO, EU) rámec. Ať už si tedy myslí o pnutí a konfliktech v bývalém SSSR kdo chce, co chce, mělo by nás to nechat v klidu. A nějaké vládě už je do toho úplně pendrek. Že si dovoluje v tomto směru úkolovat a dokonce sankcionovat občany údajně svobodné země, je do nebe volající. Ještě horší je, že řada lidí to považuje za normální či dokonce žádoucí. Zdá se, že konec hry na „svobodu“ už nešokuje, ale je přijímán v poměrně širokém konsenzu.
Je hezké vědět, jaké psychologické pozadí konfliktu Greg Johnson vyvodil z „návštěvy země v roce 2018 i později prostřednictvím internetu“, jenže nejde ani tak o to, jaká je podstata konfliktu na Ukrajině, nýbrž o to, jaké dopady bude mít jeho interpretace na politický a obecně myšlenkový vývoj u nás doma. K jaké argumentaci ho používají jednotlivé zájmové a názorové skupiny na Západě a komu tady nakonec poslouží k posílení mocenských pozic. Vlajkonoši modro-žlutých fanglí se kupodivu příliš neprolínají s množinou těch, kteří válku vnímají jako „konflikt mezi Ruskem, multirasovým impériem s agresivně multikulturní ideologií, a Ukrajinou, vlastí ukrajinského národa“ (Johnson).
Johnson dále píše: „Imperiální Rusko nejen že vytáhlo do války proti Ukrajině, ale vyhlásilo také plány ji ‚denacifikovat‘, což neznamená nic menšího než likvidaci jejího národního sebeuvědomění – tedy všeho, co by mohlo přeživším Ukrajincům pomoci odolat asimilaci Ruskem, zmizet ze stránek dějin. Není to nic jiného než kulturní genocida.“
Skeptik by řekl, že Ukrajině asi nezbývá než si vybrat mezi „denacifikací“ Ruskem anebo „denacifikací“ Západem. Nejen Ukrajinci mají zmizet ze stránek dějin. Nejen jim hrozí kulturní genocida. A naši nově vstalí bojovníci, deklarující ochotu obětovat se za Ukrajinu, jsou až příliš často totožní s těmi, kteří se agendou likvidace národního sebeuvědomění zabývají profesionálně už od univerzitních škamen. Tedy má-li vést aktivita za záchranu ukrajinského národa k posílení domácí prestiže těch, kdož mají na svědomí morální a etno-kulturní devastaci vlastního národa, je to pro nás problém číslo jedna; jakkoli kruté mohou být individuální osudy válečných obětí, a jakkoli fatální osud vložily sudičky do kolébky samotné Ukrajině. Cynik by totiž řekl, že aspoň dočasná záchrana Ukrajinců před kulturní genocidou urychlí kulturní genocidu ostatních Evropanů, neboť bude triumfem těch, kteří o ni usilují.
NATO, EU a revoluční levice posilují a expandují, imigrace v plném proudu, a široká veřejnost tleská, přestože ji čeká větší chudoba a další restrikce: všechno je to přece n e z b y t n é, protože je tady Rusko. Snadné prosazení a široké přijetí tohoto narativu, to je nová prohraná bitva kulturní války. Běženci z Východu poslouží k dalšímu etnickému ředění, a konflikt bude využit i k urychlení a zdůvodnění dalších kroků, dávno naplánovaných, ale bezostyšně zdůvodňovaných vnějšími okolnostmi – covidem, válkou apod. Válka je v tomto smyslu pro mesianistický globalismus naprosto ideálním východiskem z argumentační nouze, přímo darem z nebes, a o Ukrajinu (natož nějaký ukrajinský národ) tady vůbec nejde.
Nebo snad někdo věří, že výsledkem téhle války může být ukrajinský etnostát, západem milovaný a hýčkaný? Nějaký druhý Izrael? A i kdyby (dočasně), k čemu nám to bude? A v čem přesně pomůže další oslabení ruského vlivu v Evropě zdejší kriminalizované názorové minoritě? Samozřejmě, že platí Johnsonovo konstatování: „Putinovo Rusko je multirasová a multikulturní říše s agresivně multikulturní ideologií. Je tedy stejné jako ti, proti nimž bojujeme doma.“ Ale je pro evropské národy akutnějším nebezpečím Putin nebo domácí vládci, kteří se na vlně strachu z kremelského mrazu snaží nalákat pod teplou demoliberální deku i tu část veřejnosti, stojící dosud mimo? A do jaké míry v této kardinální otázce vlastně záleží na tom, jaké je Rusko doopravdy? Jsme-li represemi nuceni k podpoře Kyjeva, je zkrátka sporný Johnsonův závěr: „Ve válce Ruska s Ukrajinou mohou opravdoví etničtí nacionalisté podporovat jedinou stranu: tu ukrajinskou.“ Žádá od nás tedy přesně to, co silou moci vyžadují rovněž „ti, proti nimž bojujeme doma“. Kruh absurdit je tím uzavřen. Myslím, že jediným únikem z něj je prostě neúčastnit se představení; odmítnout tuto hru.
Vzpomněl jsem si na starou českou detektivku „Sázka na třináctku“. Když pražský detektiv, právě přišedší na malé město, neodolá okresní femme fatale, soudruzi od sboru ho před ní varují s argumentem, že: „Tu tady měl už každý“. A tehdy poručík Charvát provokativně odtuší: „Člověka vždycky potěší, když zjistí, že jeho vkus je vkusem většiny.“ Mnozí z nás si právě prožívají nevšední pocit, že snad poprvé v životě je jejich „vkus vkusem většiny“, ba že dokonce emočně souzní se státní propagandou (což může být lehce znepokojivé). Ostatně, proč si neužít tu malou pauzu ve vyčerpávající plavbě proti proudu, proč si nevychutnat to naše malé „vánoční příměří na západní frontě“. Jenomže ono nejde o skutečné příměří, spíše o „dialektický paradox“, s nímž si řada lidí neví rady. A co víc, to pozvání na „fotbalový zápas mezi zákopy“ dokonce může být i dosti zákeřnou pastí. Znám lidi, které vždycky děsila představa Velké výměny, ale teď při ní sami nadšeně asistují s pocitem, že pomáhají slovanským bratrům, podporují ukrajinský nacionalismus, bojují proti asiatské multikulturní říši apod. Kde že jsou dnes ty velkohubé úvahy o tom, jak našinci, vyškolení totalitou, umí „zapnout radary“ a nenechají se propagandou obloudit tak snadno, jako ti troubové někde ve Francii?
Ústřední geroj dneška Zelenskyj se rychle stal pro „sněhové vločky“, jinak zděšené z každého náznaku autority a násilí, ikonou. Je už k vidění v hagiografických televizních dokumentech a na pultech knihkupectví, kde se objevily pozoruhodně rychle sepsané, barevnými fotografiemi a kvalitní vazbou opatřené „životopisné“ publikace. Je to zajímavý fenomén, opět vypovídající něco spíše o nás: herecky nadaný mužík se samopalem ztělesňuje hned trojjediný ideál současného hrdiny: Jako Ukrajinec, člen aktuálně trpícího národa, jako Žid, člen dlouhodobě favorizovaného trpícího národa, a jako komediant, člen kasty estrádních celebrit, skutečných idolů moderního Západu; je zde tedy velmi srozumitelný a vítaný. Navíc ztělesňuje dnes velmi frekventovaný mužský typ: disponuje poněkud zženštilou fyziognomií, ale pod tíhou okolností se náhle transformuje v hrdinský princip. Činí tak z donucení, násilně vytržen ze světel manéží a z tepla kanceláří, ale o to sympatičtější je těm, kteří v tomto teple zůstávají – stává se jejich vyslancem v krutém, reálném světě.
A na druhé straně samozřejmě další herec, teatrální macho Putin. Z virtuální reality zrozené generace stvořily z tohoto obyčejného východního despoty figurku komiksového padoucha, anti-superhrdiny, jehož pouhou existencí lze omluvit ledacos z bezútěšnosti vlastního svinčíku. Jednoduché, úlevné, užitečné. Nové náboženství. Ventil pro primitivní pudy a nenávist, jejichž výrony známe už z covidového diskurzu. Prázdnota liberálního globalismu vytvořila masu rozklížených individuí, která hledají nemateriální cíle svých životů v povoleném pásmu – ve všemožných úchylkách tělesných, ideologických i duchovních, aby se alespoň naoko vymanili z prázdnoty. Jestliže se podaří na nějakém tématu tuto skrumáž vykořeněnců skutečně stmelit a ukázat jí nepřítele, potom amen s rozumem.
Jakým právem nás dnes jiný Johnson, britský premiér, ohromuje svými chlapáckými gesty vůči ruskému impériu? Když existovala reálná šance zlikvidovat Moskvu (tehdy dokonce stalinskou), lifrovaly jí Británie s Amerikou letadla, obrněnce, auta, zbraně, potraviny a suroviny (nejméně za 50 miliard dolarů), dokud nevyhrála válku, aby se mohla definitivně etablovat a stát se oporou a ideologickou inspirací dementním levičákům po celém světě. Když pak Západ a sovětské Rusko předstíraly „hodnotové“ soupeření na život a na smrt ve studené válce a předstírají ho i dnes, ačkoli se stejnou měrou podílejí na míchání globálního multikulturního guláše, má to stejnou věrohodnost, jako americké „zděšení“ z nástupu bolševismu po říjnové revoluci. Tedy v době, kdy v Leninově říši, bohatě financované bankéři z Wall Streetu, rostly jak houby po dešti fabriky amerických korporací. Ale dnešní ruská i západní oligarchie prostě potřebují obraz nepřítele, děsící a tmelící poddané a odvádějící pozornost – a tak si navzájem rádi vyhoví a tuto roli ochotně markýrují. Že je Ukrajina jednou z mnoha obětí tohoto divadla, někdy až hanba krvavě realistického, je ovšem navýsost smutným faktem.
Když byla v roce 1942 v Praze výstava „Sovětský ráj“, Češi důkazům o východní bídě a brutalitě nevěřili, považujíc je za německou propagandu. A vítali ruské tanky a volili komunisty. Teď, když už se to smí, jako by se rozhodli vyřídit si „po našem“ účty s Putinem jako zástupným symbolem veškerého poddanství a bídy vlastních dějin. A tak ve své faktické bezmocnosti aspoň obkličují ruskou ambasádu novými názvy ulic jako Ukrajinských hrdinů, Promenáda Anny Politkovské či Náměstí Borise Němcova. Ani si nechci představovat, jaké svazácké nadšení musí panovat na zasedáních oné „názvoslovné komise“. Lze se vůbec více stydět za vlastní zemi než při zjištění, že do politických funkcí byli zvoleni ti nejtrapnější puberťáci?
Dějiny jsou iluze psaná vítězi. Rusko dostalo od demokratů pod kuratelu půl Evropy a začalo šířit své kulturní vzorce, v nichž se opakovaně zjevuje moloděc v uniformě Rudé armády, který, ač unavený a špinavý, ale s čistým srdcem, upřímnýma očima a garmoškou vždy připravenou, obětavě čistí Evropu od „Germancov“ a „fašistov“. I mnozí naši vlastenci rádi slaví vpád umolousané armády do Východní Evropy jako „osvobození“, bez ohledu na to, co přišlo poté, a mnozí bohužel asi právě ze sympatií k tomu, co přišlo poté.
Bylo zajímavé sledovat hrátky při letošních květnových oslavách. Mainstream se snaží opatrně tlumit „osvobozenecký“ éthos, ale nemůže jít do důsledků, protože na „antifašistickém“ postulátu de facto závisí jeho existence. A mnozí vlastenci a konzervativci, označovaní občas za „nácky“, se naopak stále hlouběji klaní pomníkům stalinské armády. Arci je za tím často jen zoufalý pocit, že je lepší být v kleci s medvědem, než s partou nebezpečných šílenců.
Snažme se s nadhledem orientovat spíše v těchto složitých a paradoxních vztazích, vždyť právě v bitvách kulturní války se bezprostředně hraje o naši budoucnost. Pozadí konfliktu dvou národů agresivní a násilné východní tradice si netřeba idealizovat, ani démonizovat. Mnohdy je naivní hledat v tom nějaké pro Západ pochopitelné kontexty, natož tak čistě černobílé, abychom mohli s čistým svědomím podpořit jednu stranu.
Spíše je na místě větička, kterou kdysi pronesl jistý Ukrajinec: „Eto vaše dělo“.
Tk: Není nad čím přemýšlet. Dokud jste psali o ideji bez vymezení, nikdo nic nepsal proti. Jakmile jste se začli vychylovat z rovnováhy, tak to začlo. Píši jen na zamyšlení a píši to vám, nemusím být zobrazen. Ve zklamání ze „západu“ leckdo začíná hledat své kořeny.
TK: „Možná se mýlím, ale nedovedu si představit, že by na DP někdo „chodil kvůli diskusi“.“
V tom se určitě mýlíte. V posledním půlroce si zdejší diskusi zjevně oblíbilo hned několik lidí. :)
Jistě, člověk se nad tím občas zamýšlí a přemítá nad různými úhly pohledu. Momentálně se kloním asi k tomu, že jakkoliv se tady občas pod články nějaké komenty objeví – a jednou dvakrát za uherský rok dokonce i komentáře erudované, podnětné, zajímavé, přínosné – přece jen lze v případě DP těžko hovořit o nějaké soustavné, svébytné diskusi a „komunitě“. Možná se mýlím, ale nedovedu si představit, že by na DP někdo „chodil kvůli diskusi“.
I proto komentáře vyjma obtěžujícího spamu zůstávají, a to i ty, které dost možná překračují hranice relevance, dobrého vkusu atp. Někdy pak lze snad mluvit až o odstrašujících příkladech, jako třeba pod rozhovorem s Olenou Semenyakovou z prvních dní ruského vpádu na Ukrajinu…
Věrný čtenáři, vy máte pozoruhodné myšlenkové procesy, pokud dokážete kulturu webu spojovat s komentáři diskutérů. Zatím se zdá, že na DP je stále respektována a ctěna svoboda slova a projevu, byť se to některým jedincům nelíbí.
Nedá mi to, dovolím si radu: mažte a blokujte tyto diskutéry, jsou to grafomani, co musí něco napsat za každou cenu všude, nejde jim o nic než vyvolávání polemiky a hodnota jejich komentářů je pro ostatní nulová. Dojem z kultury webu to sráží někde na úroveň zpravodajských serverů.
Pane Vacku prosím, vysvětlete mi jako „vydlákovy“, co to jest imprinting. Děkuji…
Budu Vám vděčen až do smrti, že budu obohacen o další vědomosti. Ale doufám, že to nemá nic společného s reklamní kampaní Xeroxu.:) Berte prosím s humorem a né jako urážku.
Ps: vysmívat se umí kdejaký blbec, ale pochopit …
Pane Vacku, především Vám děkuji za odpověď. Pominu, že přesáhla počet znaků, přístupných pro běžné diskutující. Předem Vám napíši, že nevím kdo či co je národovec. Správně jste odhadl dosah moderní vědy a ano jsem R1A, nebudu popisovat co to je, jistě víte. Bohužel jsem se trochu ztratil v cizích slovech, které jste napsal a jako „synek rolníků“ nemám vědomosti na ně reagovat. Možná se pletu v hodně věcech, člověk je tvor ne neomylný. Stejně jako Vy mám rád dizkurz oproti osobním výpadům, které mají pouze oponenta ponížit. Budu moc rád, když budeme schopni spolu zdravě debatovat a jistě nepodporuji vyhrocenou diskuzi, plnou osobních urážek. To, že jste sekl tým, co jsem vyčetl z Vašeho textu aniž by to tam bylo přímo napsáno, to jsem neměl zmínit, pač máte možnost to relavitizovat dle schopností Vaší představivosti.
Čest práci a rukám klid!
Touto tradiční zdravicí vítám komentátory i čtenáře a hned na počátku apeluji na zklidnění nálad. Zbytečně se tady túruje motor do absurdních výšin, avšak není k tomu důvodu.
Hamato Jossi:
O Slovanech jsem vůbec nemluvil. Řekl bych, že máte mírný zmatek v termínech Slovan a slavjanofil. Proti prvnímu nic nemám, ale naprosto nechápu, proč by Čech, i kdyby už Slovanem byl, měl vyznávat ideje slavjanofilství, nebo dokonce panslavismu. Ruská kultura je vskutku silně odlišná od té západní a rozhodně bych neřekl, že ji předčí. Přesto nevidím důvodu, proč k Rusům či Ukrajincům chovat přílišnou zášť nebo naopak lásku. Zkrátka a dobře: ať si jsou, tam kde jsou, ať sem na nás nelezou, jak napsal Jiří Pištora v básni Lapkové.
Dále bych nepokládal za hroznou potupu nebýt Slovanem a muset používat náš jazyk, nýbrž v současnosti vídaný opak, kdy k nejlepším uživatelům českého jazyka patří mladí Vietnamci. Být národovcem, musel bych se stydět.
Na závěr bych se Vás rád zeptal sine ira et studio, na základě čeho jste se identifikoval se slovanstvím? Co to pro Vás konkrétně znamená – práva/povinnosti, plusy/minusy, zvyky, rituály etc? Máte tuto představu již od dětství (imprinting) nebo nastoupila v pozdějším věku formou víry, či snad dokonce jste si nechal provést test DNA a zpečetil své přesvědčení vědecky, jak tomu žádá 21. století? Děkuji.
Problémem Ukrajinského nacionalismu je to, že se stal sebevražednou nájemní kurvičkou US Deep State. Přebral to nejhorší a nejzrůdnější z odkazu Adolfa Hitlera + spol. a v duchu jeho patologie opět škodí bílé rase jako celku tím, že kálí do vlastního bílého hnízda, a netají se záměry prolévat bílou „Moskalskou“ krev ve prospěch asi obzvlášť mimořádně čisté nadřazeně bílé krve Ukrajinců, kterážto s prudkou a naprosto věrohodnou US podporou po vyřešení Ruského Mordoru bude i nadále podporována v jejích cílech ovládnout svět… (Prudký záchvat kašle)
Pro pana Vacka, já jsem myslel, že toto je stránka, kde jde především o boj za bílou rasu, ale jak jsem si to vyložil a kostrbatě podal své myšlenky je možná moje chyba, nevím jak to je, mám tuto stránku spojenou s touto
https://sarmatia.wordpress.com
Hlavním člověkem zde překládaným je Varg Vikernes, norský bílý nacionalista, a jelikož délský potápěč se mi hodně líbil, pač je tu metapolitika a některé články jsou dost těžká filosofie, což hltám, spojil jsem si to s bratrstvím, které je duchovně taky nabité, ač není tak komplexní jako tady, více zaměřené asi na rasu a obecně genetiku
Nevím co komu vadí na slavjanofilství, ale slované, hlavně pobaltští, patří společně se skandinávskými germány k nejčistším liniím původních árjů a geneticky mají nejvíce mezolitické, cromagnonské „bělošské“ DNA, pokud tohle nějakému bílému nacionalistovi vadí, tak by měl vysvětlit proč.
Keltové sem taky patřili, ale ti byli kulturně téměř vymazáni, geneticky přežili, ovšem to není všechno, ač je to důležitější pač nejsme jenom biologie
takže se adminovi omlouvám za nějaké své vulgarity a asi způsob vyjadřování, pokud ho něco z tohoto naštvalo, ovšem co se obsahu týče, nevím kde by měl být problém
Přátelé, dovolte mi reagovat na názor pána „nade mnou“. Pane Vacku, píšete cosi o slavjanofilech a bolševicích. Dle Vašeho příspěvku do diskuze by jste rád omezil či přímo zakázal komentáře, které nejsou Vašemu myšlení blízké. Zeptám se Vás tedy, v čem jste jiný tímto přístupem než Vámi zmínění bolševici. Já rozhodně nevyznávám komunistické myšlenky. Komunismus je životaschopný pouze v jedné formě. Ta se nazývá rodina. Kdo říká, že toto smýšlení je přenositelné na společnost, je buď hlupák nebo má postranní úmysly.
Dále jste použil slovo Slavjanofil. Je to úsměvné. Považovat se za Slovana znamená, že jsem slavjanofil? Když se považujete za člověka, tak jste „člověkofil“? Být Slovanem neznamená milovat Rusko. Mám spoustu výhrad vůči nim. Jsem Slovan, ale ne východní. Musí být hrozná potupu „nebýt Slovan“ (slavjanofil), ale muset mluvit našim jazykem. Kladně hodnotíte tento článek, abyste vzápětí psal v rozporu s jeho nosnou myšlenkou?
Když tady čtu některé komentáře, musím ocenit, že si admin webu dá práci a dotyčné zablokuje, jinak by to tady za chvíli vypadalo jako na Zvědavci, kde po letech zůstalo jen tvrdé jádro mašíblu – mix bolševiků, slavjanofilů, pánbíčkářů a jiných pacientů. To není alternativa, ale kreténismus, i když na druhou stranu se člověk aspoň zasměje.
Komu vadí, že nemůže všude svobodně psát své „vznešené“ myšlenky, ať si založí vlastní stránky a vyřádí se do nich dosyta.
Za tento článek píšu bravurnímu klavíristovi absolutně jedna!
Jestli je alternativa takhle hloupa, není šance
Už ni dovolíte svobodně psát své názory nebo mam pořád zákaz.
TK: pokud jste trošku víc studoval nietscheho než jen z wikipedie, víte že krom resentimentu mluvil i o zabití boha(námi) a že se má člověk překonat k nadčlověku, ono být smetím v pytli hxxen z vás ještě nedělá diamant, to že je slepý mezi jednookými králem mu oko nepřidá, skutečná elita a ne „jelita“ se neodvíjí od těch druhých, ale od skutečné podstaty síly uvnitř a překánáním sebe, proto taky skutečné elity vznikají v opravdu v těžkých časech, většinou u počátku, když se společnost rozpadla, a objevil se skutečný vůdce, kdetý nejen vedl, ale chránil lid a zároven se o něj opíral, žili spolu v symbiose, po čase když elity zdegenerují do „jelit“, jediný co je dělá silnějšími je to, že umí parazitovat na tzv polštáři lůzy, (z které se také rekrutují uspěšní a silnější jedinci, z nějakého korpusu vznikat musí) a hlavně z těch schopnějších jedinců, jež byli kdysi tou skutečnou elitou(v ohrožení zvenčí-přírodou) to jsou lidé kteří mají duchovní přesah, snesou plamen z nebe na zem, je to kasta kněžích a bojovníkíků, mají intuici vynalézt věci, na které téměř nikdo nepřijde(např nikola tesla) chrání lidi jak fyzicky(v pravkěu proti šavlozubým tygrům) tak vytváří i ten polštář proti přírodě psychicky výrobou těch nástrojů, když je společnost zabezbečená, získají vliv parazité, kteří by tyto věci sami nevynalezli, ale umí to prodat ve společnosti, už nebojují s nebezpečím z vnějšku, jediné co umí je kličkovat společenským labirintem, velmi často to jsou zaorientálští nosatci, ale tato spodina parazitů vzniká v každé společnosti|(např teslovi jak ukradl edison jeho vynálezy a vydával za svoje) stejně tak freud(mimochodem žid), jenž kradl jungovi nápady a potom z toho samého osočoval junga, to samé einstein, zase žid, ukradl nápad s relativitou Henry Poincarému tohle všechno jsou věci, jež se stanou proto že jednoocí začnou vládnout slepým, jež předtím vyštípali ze závisti ty dvojoké, kteří zalezli, pač už je nikdo nechtěl, tak ted to mají slepí ještš horší, ale jednou zase přijde čas dvoukoých to je problém banksterských „elit“, to nejsou skutečné elity, ale pouze parazity na tupých masách přesně toto byl i případ francouzské revoluce, kdy kupčíci nahradili šlechtu, od té doby žijeme v tomto světě skutečný král by nepadl, kdyby byl opravdu skutečný v takové pozici je dnes usa, to že tam vládne vrstva parazitů uspěšnějších než masy ve světš okolo ještě neznamená, že má oboje oči, ty měla tak před sto lety, před zavedením FED i kdyby rusko bylo proroslté korupcí a špínou, tento (sic)
(Tohle bude tvůj poslední komentář na tomto webu, pokud a dokud nebudeš ochoten přistoupit na podmínky nějaké řekněme civilizovanější výměny myšlenek, formou i obsahem – TK)