Program nacionálního hnutí – cesta k Novému řádu, část 2

Herbert Schweiger

Herbert Schweiger

Autor: Herbert Schweiger

Autor se obrací ke všem nacionálně smýšlejícím Evropanům, aby zastavili přenárodňování, chaos a zánik, který jejich kontinentu hrozí od miliónů alogenních přistěhovalců. Vinu ovšem nelze uvalit na ně, tu nese svět ovládající nadnárodní kapitál, který globalizuje naše i jejich domovy a identity…

V Rodinná politika

Vyznání:

Rodina je základ národa. Potřebuje všechnu ochranu a co možná největší podporu státu.

Požadavek:

1. Státní vedení se musí postarat o to, aby zakládání rodin náleželo k nejvyšším lidským povinnostem, a v tomto smyslu musí být ovlivňováno utváření veřejného mínění.
2. Smyslem manželství jsou děti! Rezignace na rozmnožování je odmítnutí vlastní budoucnosti a odporuje životní vůli národa. Zabezpečení nejvyšší životní hodnoty – dítěte – musí být stanoveno adekvátním rodinným zákonodárstvím.
3. Založení rodiny a domácnosti je třeba podporovat bezúročnou, na upotřebení vázanou manželskou půjčkou až do dvojnásobné výše ročního příjmu. S narozením každého dítěte je 25% půjčky odpuštěno.
4. Podpora mateřství je zdvojnásobena tím, že matka není podrobena tlaku výdělku.
5. Pro ženu a matku je zajištěna komplexní zdravotní péče.
6. K zachování národního zdraví a životní zdatnosti jednotlivých lidí jsou ze zákona stanovena geneticko-hygienická opatření.


VI Sociální řád z holistického životního hlediska

Vyznání:

Národ [Volk] je společenstvím podmíněným zákony dědičnosti. Jen v něm je možné přirozené sociální cítění k bližním. Nacionální smýšlení povinuje k sociálnímu jednání. Odmítáme národ ničící třídní boj i sobecky orientovaný liberalismus a kapitalismus.

Požadavek:

1. Sociální otázka se nesmí vyčerpávat v tom, že je usilováno pouze o hmotné zlepšení, nýbrž musí pronikat veškerým žitím národa.
2. Východiskem pro spravedlivý sociální řád musí být úcta a láska k národnímu celku. Hmotné zlepšení je jen prostředkem k dosažení vyššího duchovního, mravního a kulturního rozvoje jednotlivce ve společenství. Slovo „sociální“ tím dostává nový rozměr.
3. Primitivní socialismus třídního boje a každodenního materialismu musí být překonán ideou čestně konstituovaného sociálního řádu, jemuž se cítí povinován každý soukmenovec bez rozdílu postavení a reputace.
4. Z tohoto duchovního postoje musí vzniknout nový politický vůdčí typ, který po ukončení vysoké politické školy může převzít úkoly sloužící pospolitosti.
5. Společenská politika musí být orientována na to, aby vytvářela aktivní vzájemnost mezi jednotlivcem a pospolitostí. I tvůrčí svoboda se konec konců může naplnit jen tehdy, je-li pospolitost povýšena ve své celkové hodnotě.
6. Všichni podnikatelé, vedoucí podniků a odborníci musí složit zkoušku způsobilosti vedení lidí.
7. Pro všechny nadané musejí být vytvořeny bezplatné možnosti vzdělávání.
8. Je třeba, aby veřejná správa v souvislosti s manželskou půjčkou adekvátně dotovala bydlení v osobním vlastnictví. To musí být financováno bezúročně, takže měsíční splátka za bydlení je ve srovnání s dnešním průměrnou činží o 70% menší.
9. Všechny profesní skupiny náležejí pod stejné sociální pojištění. Toto správní ústředí zahrnuje nemocenskou pokladnu a státní penzi [Volkspension], pro něž se každý státní občan může rozhodnout od stupně 1 až 10.
10. Mládež musí být vychovávána k úctě k práci; proto požadavek, aby byla zavedena ženská a mužský pracovní služba.

VII Nový měnový a hospodářský řád

Vyznání:

Kapitál musí sloužit výrobnímu hospodářství a výrobní hospodářství národu. Jakékoli obrácení je proviněním vůči životu.

Požadavek:

1. Práce jsou peníze! Spravedlivá peněžní politika je předpokladem pro zdravé hospodářské a sociálně-politické řízení uvnitř národní pospolitosti [Volksgemeinschaft].
2. Heslo zní: Boj proti kapitalismu!

a) Peníze nejsou zbožím a představují pouze podílový list (= certifikát) o národohospodářském výkonu. Proto nesmějí být prodávány s úrokem a úrokem úroků.
b) Právo na emisi peněz mají stát a jeho národem vybraní zástupci.
c) Množství peněz je přizpůsobeno objemu výroby a služeb v souvislosti s tempem jejich oběhu.
d) Peníze jsou jen oběžným prostředkem hospodářství a státu. Jsou bezúročné a musejí sumárně zůstávat v pracovním procesu, proto žádné konvertování (= směna) s cizími měnami.
e) Třetina z množství peněz je nasazena nejprve jako veřejný fond [Staatsgeld]. Odvody státu [Staatsabgaben] v dosavadní podobě již neexistují!
f) Mezinárodní obchodní styk se uzavírá bez vůdčí a rezervní měny. Zúčtování ve vývozním a dovozním obchodě je řízeno přes instituci [Stelle] „mezinárodního platebního vypořádání“ na základě indexově vázaného měrného bodu uvnitř národních měnových jednotek. (Pro určité období jsou možná přechodná řešení.)

3. Státní vedení vypracovává hospodářské plánování ve velkém rámci, jehož provádění se uskutečňuje iniciativou svobodných podnikatelských osobností. Ochrana soukromého vlastnictví, velkorysá podpora vědy a bádání, a také vytvoření záchytné instituce pro podniky, které se ocitly ve finanční krizi, jsou zásadními záležitostmi.
4. Klíčový význam má přiměřená předzásobitelská politika pro případy katastrof.

„Osvoboďme Evropu z otroctví úroku!“ 

Výběr z knihy Deutschlands neue Idee: Nationales Manifest für Deutschland & Europa. Dokončení příště.

Ernst Jünger – Návštěva na Godenholmu

Ernst Jünger - Návštěva na Godenholmu***
Ztracený klenot, vysoce ceněný svého času například Gottfriedem Bennem
Mistrovské vizionářské dílo Ernsta Jüngera odehrávající se na odlehlém skandinávském ostrově patří mezi neprávem opomíjené skvosty německé literatury poloviny minulého století. Tato novela, rozsahem nevelká, myšlenkově však nesmírně bohatá, plná znepokojivých obrazů a apokalyptické imaginace, je další ukázkou autorova hutného vybroušeného stylu, jeho schopnosti vnímat vnitřní předivo věcí a jejich skrytých souvislostí i líčení přírodních krás. Je typovou studií válkou sežehnutých duší, částečně autobiografickou, vyprávěním o hledání zasvěcení a nového začátku, příběhem o utrpení a znovuzrození.
***
Objednávejte na stránkách nakladatelství Malvern nebo v okultním knihkupectví Alembiq.
.

Oswald Spengler – Myšlenky

Oswald Spengler - Myšlenky***
Kniha obsahuje: vedle 370 výroků o pojmech, majících ve Spenglerově myšlení zásadní význam, jako např. osobnost, dějiny, válka, právo, stát, tradice atd., v původním výboru správkyně autorovy – do té doby z valné části nezveřejněné – pozůstalosti, též rozsáhlý překladatelský a redakční výběr z knih Preussentum und Sozialismus a Jahre der Entscheidung s aktuálními poznámkami a vysvětlivkami, jakož i úplnou, komentovanou bibliografii nakladatelství Délský Potápěč.
***
Objednávejte v Knihkupectví Délského potápěče nebo na Kosmasu
.

Ezra Pound – „Přítomen!“

Ezra Pound – „Přítomen!“***
Ezra Pound míří přímo na jádro systému, v nemž žijeme – a zasahuje! Politika – ekonomie – poezie; články, básně, poznámky, manifesty, překlady a eseje z doby Italské sociální republiky.
***
Objednávejte ZDE
.

Knut Hamsun: Až do konce! – DOTISK!

Knut Hamsun - Až do konce!***
Politická publicistika norského spisovatele Knuta Hamsuna z let 1940 až 1945. Knut Hamsun je příkladem Muže, který se nepoddal, nepodvolil a už vůbec v šířícím se křiklavém chaosu nezbloudil. Ač sražen, zůstal na svém.
***
Objednávejte ZDE
.

Paul Sérant: Fašistický romantismus – DOTISK!

Paul Sérant - Fašistický romantismus***
O politickém díle několika francouzských spisovatelů – Robert Brasillach (popravený), Pierre Drieu La Rochelle (sebevrah), Lucien Rebatet (rebel), Abel Bonnard (estét), Alphonse de Châteaubriant (mystik) a „fantaskní jezdec“ Louis-Ferdinand Céline (sardonik).
***
Objednávejte ZDE
.

Víte, že…

2. listopadu1847 se ve francouzském Cherbourgu narodil francouzský filosof a anarchistický teoretik revolučního syndikalismu, tzv. anarchosyndikalismu Georges Sorel. Ve svém díle se tento v českém prostředí neprávem opomíjený autor zabýval kapitalismem, revolucí, revizí Marxe a myšlenkou syndikalismu, teorií o řízené ekonomice a pracovních strukturách. Zabýval se nutností existence "mýtu", který by zmobilizoval masy. Nejen tím ovlivnil  jak pozdější socialisty, tak například B. Mussoliniho.

Pat Buchanan2. listopadu 1938 se v americkém Washingtonu D. C. narodil konzervativní spisovatel, politik, publicista, televizní komentátor a v 90. letech uchazeč o úřad prezidenta Spojenýc států, Patrick Joseph Buchanan. Aktivně se do politického života zapojil už v 60. letech v prezidentské kampani Richarda Nixona. Buchanan je dlouhá desetiletí symbolem paleokonzervativní tendence a jedním z nejhlasitějších kritiků neokonzervatismu.
Paul Anton de Lagarde 2. listopadu 1827 se v Berlíně narodil Paul Anton de Lagarde, spisovatel, biblista a orientalista, který výrazně ovlivnil průkopníky etnického hnutí jako Alfred Rosenberg, Houston Stewart Chamberlain nebo Heinrich Claß. Ač vycházel z křesťanských pozic, svým dílem spoluformoval i Nietzscheho protikřesťanské a protižidovské myšlení.. Lagarde, podle něhož svatý Pavel zahalil ryzí křesťanství sterilním hebrejským zákonem, usiloval o germánské náboženství, aby „bylo možno dosáhnout přestavby duchovních sil a skutečné národní jednoty“.

À propos

„Proti národní myšlence se [usurokrati] nestavějí proto, že je národní, ale protože nesnášejí jakýkoli celek síly dostatečně velký na to, aby se postavil celosvětové tyranidě lichvářů bez vlasti.“

Ezra Pound

Archív